Publicatie

Monografie over Aat Veldhoen – De roes van het scheppen

Eind mei 2015 zal een monografie over de kunstenaar verschijnen.

Het boek zal bestaan uit een biografie en zes hoofdstukken, waarin steeds één van de technieken waarin Veldhoen werkt centraal zal staan: schilderijen, tekeningen, prenten, beeldhouwkunst, polaroids en keramiek.

De wereld van Aat Velhoen

Redactie en auteurs

De redactie bestaat uit Ed de Heer, Natasja Rietdijk en Ton van der Stap. Ze worden daarbij geadviseerd door Chris Reinewald. Bijdragen zullen worden geleverd door Winnie Sorgdrager (Voorwoord), Natasja Rietdijk (Biografie), Wim van der Beek (Schilderijen), Ed de Heer (Schilderijen), Rogier Ormeling (Prentkunst), Chris Reinewald (Tekeningen) en Anne Berk (Beeldhouwkunst), Mattie Boom (Polaroids).

Marc Koppen van Scherpontwerp tekent voor de grafische vormgeving. De fotografie wordt verzorgd door Pieter Boersma. Het boek wordt gedrukt bij Lecturis te Eindhoven.

Boekspecificaties

• Formaat: 30 x 24 cm
  • Omvang: 256 pp.
  • Drukwijze: geheel vierkleuren
  • Tekst: Nederlandstalig
  • Afbeeldingen: ca. 200
  • Papier binnenwerk: Hello fat matt 1.1 135 gr
  • Omslag vierkleuren: high scratch gelamineerd
  • Afwerking: gebonden, papieren band (platten 2,5 cm)
  • Oplage: 1000
  • Schutbladen: tweezijdig in 1 kleur te drukken
  • Winkelprijs : € 49,50

Financiën

Om het boek betaalbaar te houden en daarmee de toegankelijk te vergroten is financiële steun door derden onontbeerlijk. Het bestuur van de Stichting Veldhoen zal voor de realisatie van dit project een beroep doen op cultuurfondsen, particulieren en bedrijven. De totale subsidiebehoefte bedraagt circa € 40.000.